انواع سبوس برنج

توضیحات

انواع سبوس برنج

سبوس برنج به پوسته خارجی و داخلی چسبیده به برنج گفته می شود. هر کدام بصورت جداگانه و یا بصورت ترکیبی و یا بسته به نوع دستگاه تولید کننده آن ارزش غذایی متفاوتی دارند.مصرف کنندگان در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشند که چه نوع سبوس و ترکیبی را خرید میکنند و از آن مهمتر چه ارزش غذایی را نسبت به مبلغی که پرداخت میکنند دریافت میکنند. در اغلب موارد هیچ گونه توضیحی در مورد نوع و ارزش غذایی توسط فروشندگان این نوع محصول داده نمی شود و متاسفانه اکثر خریداران نیز بدون تحقیق فقط به گفته های فروشنده توجه می نمایند در حالی که بهترین خرید در آن است که قیمت با توجه ارزش غذایی و ماهیت سبوس انجام شود مثل هر خرید موفق دیگری!
شرکت لاهیج دشت با ارائه انواع محصولات و توضیحات کامل به همراه ارزش غذایی ها و آنالیزهای تضمینی به شما در خرید درست و متناسب با نیازتان کمک خواهد نمود.

علاوه بر سبوس برنج های معمولی با ارزش غذایی های مختلف چندین نوع سبوس برنج غنی شده تولیدی شرکت لاهیج دشت نیز موجود است که دارای قیمت و ارزش غذایی و آنالیز منحصر به فرد خود هستند که به مصرف کنندگان و تولید کنندگان خوراک دام فعال در صنعت دام و طیور پیشنهاد می گردد.  در سبوس های غنی شده تلاش شده که  ارزش غذایی و آنالیز بهتر با قیمت مناسبت تر به دست مصرف کننده برسد.

سبوس برنج دوکوب کامپیوتری:


این نوع سبوس کاملا از پوسته رویی وغلاف خارجی برنج است و دارای 2 درصد پروتئین و 0.5 درصد چربی است. این نوع سبوس در گذشته در خوراک دام استفاده نمی شده و دور ریخته می شد اما در حال حاضر در چندین سال گذشته بعد از آسیاب شدن که اصطلاحا به آن دوکوب گفته می شود و به اشتباه در جیره خوراک دام به دلیل ارزان بودن استفاده می گردد. در واقع مصرف این نوع سبوس در بستر دامداری ها و مرغداری ها جهت جذب رطوبت است و در تولید خوراک دام ارزش غذایی چندانی ندارد و علاوه بر این مشکل اصلی آن خاک زیاد و بوی ناخوشایند این نوع محصول می باشد. همچنین  بیشتر مواد ضد تغذیه ای برنج در لایه خارجی یعنی در همین نوع سبوس موجود است. اکثر مصرف کنندگان به دلیل عدم آگهی این نوع سبوس را استفاده می نمایند و به دلیل عدم جوابدهی مطلوب دید منفی به سبوس برنج خواهند گرفت اما در واقع از ابتدا انتخاب درستی نداشته اند.
مواد ضد تغذیه این نوع سبوس از حد مجاز بالاتر است که باعث اتلاف مواد مغذی سایر ترکیبات در جیره می شود.

سبوس برنج نوع اول و دوم:

این نوع سبوس لایه دوم و با ارزش برنج بیشتر موجود است و دارای ارزش غذایی متناسب نسبت به قیمت خود دارد و مورد مصرف دامداری ها و مرغداری ها می باشد. این نوع محصول هم بصورت درشت و هم به صورت آسیاب شده موجود است و بسته به سفارش مشتری مقداری دانه برنج نیز در آن موجود است. یکدستی و تمیز بودن محصولات بسیار اهمیت دارد در این نوع سبوس یکدست نبودن و ناخالصی در بازار بسیار شایع است داشتن تخصص و نظارت در زمان تولید و بارگیری در این نوع محصول بسیار با اهمیت است.
توضیحات تکمیلی این نوع سبوس برنج در پایین صفحه...

سبوس برنج آردک :

این نوع سبوس برنج لایه کاملا داخلی سبوس برنج است و نوع دستگاهی که این نوع سبوس را هنگام جدا کردن پوسته ازبرنج استفاده میگردد بسیار اهمیت دارد. دارای ارزش غذایی بسیار بالایی حتی بهتر از سبوس گندم است اما به دلیل کمبود موجودی آن در بازار قیمت بسیار بالایی دارد که در بعضی از مواقع استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد. به این دلیل استفاده از سبوس برنج های غنی شده تولیدی شرکت لاهیج دشت که دارای آنالیز مشابه اما قیمت پایینتری هست پیشنهاد می گردد.

انواع سبوس برنج غنی شده:

سبوس برنج  پروتئین 8 تا 9% و چربی 4 تا 6%

به دو شکل درشت و آسیاب شده موجود است.  با افزوده شدن مقداری از سایر نهاده های مجاز مقدار پروتئین این نوع سبوس ها افزایش می یابد. در سبوس برنج درشت مقداری دانه برنج نیز مشهود است و در دیگری محصول آسیاب شده ، چرب تر و یک دست تر شده است. هر کدام بسته به سلیقه و استفاده مصرف کننده پیشنهاد می شود.

سبوس برنج با پروتئین 10 تا 11% و چربی 6 تا 7%

در این نوع سبوس نیز از سایر نهاده های مجاز خوارک دام استفاده شده است و دارای پروتئین و چربی بیشتری نسبت به سایر سبوس برنج ها می باشد. ظاهرا آسیاب شده و یکدست می باشد و از نظر قیمت و ارزش غذایی نسبت به سایر سبوسها توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

سبوس برنج با پروتئین 12 تا 13%  و چربی 5 تا 6%

در این نوع سبوس نیزبا سایر نهاده های مجاز خوراک دام استفاده شده است و از نظر مقایسه ای جایگزین خوبی برای سبوس برنج آردک می باشد. ظاهرا آسیاب شده ، یکسدت و چرب می باشد.از نظر آنالیز شبیه به سبوس برنج آردک می باشد اما از نظر قیمت بسیار ارزانتر از آن است. 

سبوس برنج با پروتئین 16 تا 17% 

این نوع سبوس در بعضی از فصول سال بسته به سفارش مصرف کننده تولید میگردد که باز بسیار مقرون بصرفه تر از سایر محصولات می باشد

تمامی محصولات با ارائه آنالیز معتبر و بصورت تضمینی شرکت لاهیج دشت ارسال می گردد. در محصولات این شرکت به هیچ عنوان از اسید و اوره یا مکمل های غیر مجاز استفاده نشده است

سبوس برنج پوشال

این نوع سبوس پوسته خارجی برنج کامل بصورت آسیاب نشده است که جهت مصارف گلخانه ها، بتن وذغالسازی و ریخته گری استفاده می گردد که در چندین سال گذشته با مدرن شدن دستگاه های تولید برنج فراوانی این نوع سبوس بسیار کم است که پوسته بادام زمینی خشک شده به عنوان جایگزین این محصول ارائه می شود.

توضیحات تکمیلی سبوس های نوع اول و دوم:

این نوع سبوسها ترکیبی از پوسته اول و دوم هستند و ارزش غذایی مناسب تری نسبت نوع اول یعنی به دوکوب کامپیوتری دارند و به اسامی از قبیل سنتی، آسیابی،مخلوط،ترکیبی و .. به فروش می رسند که در صورت خریداری از تامیین کننده کم تجربه بسیار پر مخاطره می باشند. اگر از شخص مطمئن و با تخصص در این زمینه خرید نکنید عمدا یا سهوا ممکن است  کلا پوسته اول آسیاب شده یا همان کامپیوتری را به شما تحویل دهند که ارزش غذایی چندانی ندارد در حالی که  مبلغ بیشتر با وعده کیفیت بهتر از شما دریافت شده است.

 حتی خود فروشنده نیز ممکن است اطلاعات دقیقی از میزان درصدهای پوسته های اول و دوم و کیفیت و نوع سبوس ها اطلاعی نداشته باشد زیرا فقط فروشنده است و شخص دیگری برای او بارگیری میکند در واقع خود او نیز بار مورد نظر را از شخص دیگری خریداری نموده است و مسئول بارگیری و شخصی  که هنگام بارگیری محصول حضور دارد شخص دیگریست و یا ممکن است اصلا کسی جهت نظارت کیفیت بار حضور نداشته باشد و بارمورد نظر توسط کارگران بدون نظارت بر کیفیت بارگیری شود که ریسک آن را مشتری قبول کرده است. لازم به توضیح است همه سبوسهای برنج موجود در بازار یکبار در مرداد و شهریور هرسال تولید می شوند و بصورت انباری ماه ها در انبارها نگهداری و فروخته می شوند که مشکلاتی ممکن است برایشان ایجاد شود مانند پارگی کیسه ها ، موش زدگی، نم کشیدن و خیس شدن بار،شپش افتادن بار و ... تصور کنید هزاران شالیکوبی درکشور وجود دارد در هر ناحیه هر کدام با دستگاهی متفاوت با سلیقه ای متفاوت سبوس برنج تولید کرده و در انبارهای متفاوت با درصد ترکیب های متفاوت (در پوسته اول و دوم )تولید و نگهداری کرده اند. حال فقط یک مرجع متخصص و با تجربه و با اطلاعات کافی با حضور خود در هنگام بارگیری می تواند همان محصول مورد نظر شما در هنگام خرید به شما تحویل دهد. بهترین گزینه برای مصرف کننده نهایی انتخاب تامین کننده و تولید کننده دسته اول و متخصص در این زمینه است  و‌ نه فروشنده هایی که در دفتر خود نشسته و سفارش شما را به شخص دیگری سفارش می دهند و کیلومترها از محل بارگیری فاصله دارند و تجربه میدانی خاصی ندارند  که در این مواقع باید به ماهیت شغلی فروشنده و مبدا بارگیری توجه شود. در شرکت لاهیج دشت تمامی سبوس ها به محل شرکت واقع در شهرک صنعتی منتقل و یکدست می شوند و مشکلات احتمالی محصول برطرف می گردند و همینطور بسته بندی ها اصلاح می گردند تا همه سفارشها با یک کیفیت و آنالیز معقول، ثابت و‌یکدست در تمامی گونی ها به دست مصرف کنندگان برسد تا میزان آنالیز و کیفیت تعهد شده در تمامی گونی ها و در تمامی سفارش ها تضمین گردد. شرکت لاهیج دشت با تجربه بیش از 12 سال در زمینه تولید و ارسال انواع مختلف سبوس برنج و سایر محصولات جایگزین خوراک دام بصورت علمی و میدانی فعالیت می نماید و در خدمت کشاورزان و دامداران محترم می باشد.



دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما