مزایای کنجاله زیتون :

قیمت این کنجاله به نسبت کنجاله های دیگر مناسب و مقرون به صرفه تر است. بسته بندی که برای این کنجاله انتخاب می شود ، ضد رطوبت است. کنجاله های زیتون به صورت پودر می باشند و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین نکته در زمینه پودر بودن این کنجاله ها ، این است که باید یک دست و نرم باشند. ولی گوشت و هسته زیتون باقی مانده بعد از روغن گیری ، حتما باید بوسیله دستگاه خشک و آسیاب شده باشند .
غلظت بالای اسیدهای چرب آزاد در شکمبه حیوانات ، می تواند هضم و اشتهای آنها را تغییر دهد. چربی می تواند از طریق یک یا چندین عوامل زیر عمل کند :
کمیت : حیوانات نشخوار کننده نسبت به مصرف چربی بالای ۵ درصد ماده خشک در جیره غذایی خود حساس هستند.
ماهیت اسیدهای چرب : محققان دریافتند که نسبت ۹۰ گرم از مخلوط اسیدهای چرب ۱۶C و ۱۸C در ۲۴ ساعت (محتوای آن در این کنجاله زیاد است) منجر به کاهش ۵ درصدی متان آزاد شده از حیوانات می گردد.
محصولات نهایی اکسیداسیون این کنجاله به دلیل سمی بودن ممکن است خطرناک باشد ، اما قابلیت هضم کنجاله تازه و یک ساله زیتون خام یکسان است.

ارزش غذایی کنجاله زیتون :

  • پروتئین موجود در این محصول ۹-۱۱ درصد است.
  • چربی موجود در این محصول ۱۰ -۱۲ درصد است.
  • فیبر موجود در این محصول ۴۰-۴۴ درصد می باشد.
  • رطوبت در این محصول بین ۸-۱۰ درصد می باشد.
  • خاکستر موجود در این محصول  ۴.۶ درصد است.

انواع کنجاله زیتون

کنجاله خام :

این کنجاله محصول باقی مانده روغن گیری میوه های زیتون می باشد و دارای مقادیر نسبتا بالایی از آب و روغن است. بنابراین اگر به مدت طولانی در مجاورت هوا قرار گیرد ، دچار فساد می شود.

کنجاله خشک یا روغن گیری شده :

این کنجاله از باقی مانده روغن گیری میوه های سالم زیتون ، بوسیله ادغام با یک ماده حلال مانند هگزان بدست می آید.

کنجاله بدون هسته :

زمانی که هسته از میوه زیتون جدا شده و روغن گیری روی آن صورت می گیرد این کنجاله به دست می آید. کنجاله بدون هسته از باقی مانده زیتون بدون هسته بعد از روغن گیری بدست می اید.

فواید مصرف کنجاله زیتون در دام ها

این کنجاله دارای فواید بسیار زیادی همچون بالا بودن ارزش غذایی برای حیوانات می باشد . ارزش غذایی به این معنی است که مواد معدنی از جمله  ید , آهن , فسفر , سدیم , منیزیم ، اسید اولئیک  و مواد مغذی دیگری در این کنجاله موجود می باشد.
فایده دیگری که در این کنجاله دیده شده است ، وجود فیبر بسیار زیاد در آن می باشد که این فیبر مانع ایجاد یبوست در حیوانات و حتی هضم بهتر در آنها می گردد. بسیاری از غلات فاقد فیبر هستند اما در خصوص این کنجاله می توان گفت که سرشار از فیبر می ‌باشد.  فیبر موجود در این کنجاله باعث هضم و حتی جذب بهتر در حیوانات می شود.
همچنین وجود ویتامین های  E و A در این کنجاله باعث جذب بهتر کلسیم در بدن طیور می گردد. می توان گفت این عمل موجب بهبود کیفیت تخم مرغ در طیور نیز می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این کنجاله نیز بالا می باشند و این یک مزیت و فایده محسوب می گردد، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی دام ها و طیور می شود.
فایده دیگر این کنجاله  وجود آهن موجود در آن می باشد. آهن موجود باعث بالا رفتن انرژی و قدرت  بدن حیوانات می شود. از همه مهمتر اینکه این کنجاله موجب بالا رفتن باروری در حیوانات نیز می گردد و حتی برای حیواناتی که تولید مثل دارند ، بسیار مفید است.

تفاوت کنجاله زیتون و تفاله زیتون در چیست؟

رطوبت موجود در این کنجاله  به نسبت تفاله زیتون پایین تر است. تفاوت دیگر این محصول در طول مدت نگهداری آنها می باشد ،کنجاله زیتون را می توان به مدت زمان طولانی ( بیشتر از یکسال ) نگهداری کرد ، اما تفاله زیتون را فقط به مدت ۴۵ روز می توان نگهداری کرد و نگهداری آن تنها در سیلوها امکان پذیر می باشد . همچنین انرژی ، پروتئین و مواد مغذی در این کنجاله به نسبت تفاله زیتون بیشتر می باشد . کنجاله ها بیشتر به صورت پودر تولید می شوند و همین قضیه باعث حمل و نقل راحت این محصولات می شود.

شرکت لاهیج دشت گیلان
شماره تماس
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


272 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما