یونجه دامی و خواص آن

26 بهمن 1401, 23:46

یونجه دامی جزء مواد خشک برای تغذیه دام‌ها به‌کار گرفته می‌شود. یونجه نزدیک به ۶۰ درصد از مواد خشک دام‌ها را تشکیل می‌دهد. به‌طورکلی دادن جیره غذایی، خوراک باکیفیت و قوی به انواع دام‌ها منجر به رشد قابل‌توجه گوسفندان می‌شود. یونجه به‌عنوان گیاه قابل هضم برای گوسفندان استفاده می‌شود. در حقیقت تمام دام‌ها این قابلیت را دارند که مواد متفاوتی را بخورند. از یونجه می‌توان به‌عنوان ماده‌ای برای تغذیه گوسفندان استفاده کرد. مصرف یونجه به‌عنوان یک تغذیه باارزش تبدیل به گوشت و شیر در بین دام‌ها می‌شود. ازآنجایی‌که یونجه به‌عنوان یک تغذیه مغذی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین در جهان تقریباً ۳۳ میلیون هکتار از این ماده خشک کشت خواهد شد. بهترین نوع یونجه در ایران در استان همدان کشت می‌شود که به طور متوسط سالانه ۳۹۵۵۴ هکتار در این شهر کشت و برداشت خواهد شد.

یونجه دامی چیست؟

یونجه دامی یک نوع خوراک، علوفه باکیفیت و مرغوب برای تغذیه گوسفندان و سایر دام‌ها به‌حساب می‌آید. برای تأمین خوراک انواع دام‌ها، می‌توانید از یونجه به دو صورت تر و خشک استفاده نمایید. ازآنجایی‌که هضم یونجه برای گوسفندان ساده است؛ بنابراین دام‌ها با مصرف آن دچار مشکل نمی‌شوند. اغلب دامداران برای پرواربندی، افزایش میزان شیر و وزن گوسفند از این نوع علوفه استفاده می‌کنند. یونجه دارای انواع متفاوتی است که شامل یونجه بمی، همدانی، بغدادی و یزدی می‌شود.

خواص یونجه برای استفاده گوسفند

با توجه به این‌که انسان برای رشد و زندگی‌کردن نیاز به غذا، خوراک مغذی و باکیفیت دارند؛ بنابراین گوسفندان و سایر دام‌ها برای رشد نیازمند جیره غذایی و خوراک مرغوب هستند. دام‌ها برای رفع نیاز سوخت‌وساز بدن خود و ادامه زندگی باید یونجه باکیفیت و مرغوب مصرف کنند. به‌طورکلی برای تغذیه دام‌ها مواد غذایی متعددی نظیر کاه، یونجه، علوفه، کنسانتره و ذرت وجود دارد. ارزش غذایی هرکدام از مواد غذایی‌ها متفاوت است. دامداران باید براساس بازه زمانی مختلف و برحسب نیاز دام‌ها، هرکدام از این خوراک‌ها را به جیره غذایی گوسفندان اضافه نمایند. یونجه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواد غذایی برای انواع دام‌ها و گوسفندان شناخته شده است. برای رشد گوسفندان، یونجه دارای انواع ویتامین و پروتئین ضروری است. دامداران با شناخت نوع علوفه و افزودن آن به جیره غذایی گوسفندان خود، می‌توانند به رشد دام‌ها کمک بسیاری کنند. دامدارانی که قصد دارند گوسفندان خود را پروار کنند، یونجه می‌تواند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشد.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


275 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما