بهترین برنج شمال

6 اردیبهشت 1402, 10:15

بهترین برنج شمال برای خرید عمده کدام است؟ برای یافتن بهترین برنج شمال (برنج مازندران) ابتدا باید مشخص کرد منظورتان از بهترین چیست؟ زیرا تعریف شما از بهترین نوع آن از نظر عطر ایرانی یا طعم آن است؟ از لحاظ پخت بسیار عالی یا قدکشی مناسب بعد از پخت؟ تعریف بهترین برنج برای هر فردی متفاوت است. 
اگر تا آخر مقاله با ما همراه باشید، به راحتی در هر جمعی می توانید انواع برنج شمال را معرفی کنید، خودتان برنج عالی مازندران را بشناسید و کیفیت را تشخیص دهید، اسامی برنج های مازندران از مرغوب ترین و گرانترین برنج شمال را بدانید.

معرفی بهترین برنج مازندران (شمال)

برنج ایرانی به دلیل عطر، بو فوق‌ العاده و پخت مناسبی که دارد توانسته است در دنیا به‌ عنوان بهترین برنج شناخته شود. امروزه در۱۷ استان ایران، کشت برنج در گونه‌ های مختلف صورت می‌پذیرد که هر کدام از آنها از ویژگی‌ های خاصی برخوردار هستند. اما به جرات می‌توان بیان کرد که درجه یک‌ترین برنج‌ایرانی، برنجی است که در استان‌ های شمالی کاشته می‌شود. سه استان مازندران، گیلان و گلستان از مهم‌ترین مکان های کشت برنج در ایران هستند.
به همین دلیل است که هر وقت از برنج ایرانی صحبت می‌شود، برنج شمال حرف اول را می‌زند. علت با کیفیت و مرغوب بودن برنج در استان‌ های شمالی را می‌توان داشتن شرایط آب و هوایی ویژه و خاک به شدت حاصلخیز آن دانست.

آشنایی با انواع برنج شمال | انواع برنج مازندران

برنج‌ هایی که در استان‌ های شمالی کشت می‌شود؛ هر کدام دارای عطر، بو و طعم متفاوتی هستند. در این بخش به معرفی انواع بهترین برنج شمال کشور خواهیم پرداخت به صورت یک لیست خواهیم پرداخت و بعد از آن هر کدام را توضیح خواهیم داد.
  • برنج هاشمی
  • برنج دم سیاه گیلان
  • برنج طارم
  • برنج صدری گیلان
  • برنج شیرودی
  • برنج فجر
  • برنج نیم دانه
حال به توضیح هر کدام می پردازیم.

۱. برنج هاشمی

برنجی با دانه‌ای کشیده و خوش‌ پخت است که ابتدا در گیلان کشف گردید و سپس کشت آن در تمام استان‌ های شمالی صورت پذیرفت، به‌ طوری که بیش‌ترین سطح زیر کشت را در شمال کشور داراست و به دلیل خصوصیاتی نظیر مقاومت در برابر آفت‌ ها، طعم عالی و خوش‌ طبخ بودن از آن به عنوان بهترین و ممتازترین برنج طعم‌دار و عطری یاد می‌شود.

۲. برنج دم سیاه گیلان

با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین برنج ایرانی محسوب می‌شود. زادگاه آن استان گیلان است. قد کشیده و عرض کم از مشخصات ظاهری این ارقام است و همانند برنج هاشمی، از عطر، طعم و پخت بی‌نظیری برخوردار است، اما در مقایسه با برنج هاشمی کم محصول‌تر است.

۳. برنج طارم

در تمامی استان‌ های شمالی دارای سطح زیر کشت است. از جمله برنج‌ های خوش‌پخت است و از قدکشی فوق‌ العاده‌ای برخوردار است. از خصوصیات بارز آن از انواع برنج شمال می‌توان از دست ندادن طعم و کیفیت آن با چند بار گرم کردن اشاره کرد. لازم به ذکر است که برنج طارمی که در استان گیلان یا مازندران کشت می‌شود؛ از لحاظ طعم و عطر باهم تفاوت دارند. این نوع برنج که از انواع بهترین برنج شمال محسوب میشود، دارای انواع مختلفی است.

۴. برنج صدری گیلان

این نوع برنج به عنوان برنج مجالس شناخته می‌شود، زیرا دارای ویژگی‌ هایی از قبیل طعم و عطر مناسب و ری خوب است. یک راه تشخیص از اصل بودن این برنج این است که اگر بین دو کف دست فشرده شود باید اندکی چربی روی دست برجای گذارد. این محصول که از نوع بهترین برنج گیلان به شمار می آید، در زمین های حاصلخیز و کشت یرنج در این استان به عمل می‌آید از این رو آن را برنج صدری گیلانی می‌نامند.

۵. برنج شیرودی

مشخصه بارز برنج شیرودی، قیمت ارزان آن نسبت به سایر ارقام است، اما این ارزان بودن دلیل بر بی‌کیفیتی آن نیست بلکه از مرغوبیت قابل قبولی نسبت به همتایان خارجی خود برخوردار است. بسیاری از کارخانه‌ ها و ادارات متقاضی خرید این نوع برنج هستند.

۶. برنج فجر

این نوع برنج همانند شیرودی در دسته ارقام پر محصول قرار می‌گیرد که معمولاً در استان گلستان کشت می‌شود. رنگ دانه‌ های آن شیشه‌ای مات و با اندازه کوچک است. نسبت به سایر ارقام پرمحصول از عطر، بو و طعم مناسبی برخوردار است. برنج فجر بیشتر در اداره‌ها و رستوران‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از بهترین برنج های شمال است.

۷. برنج نیم دانه

این نوع برنج در واقع یک برند جداگانه محسوب نمی‌شود، بلکه دانه‌ های شکسته برنج‌ های مختلف است، اما باید اشاره کرد که همان خصوصیات پخت برنج اصلی را دارند. از مطلوب‌ترین برنج‌ های نیم دانه می‌توان به طارم مازندران و هاشمی گیلان اشاره کرد. از این نوع برنج بیش‌تر برای پخت شیر برنج، شله زرد، سوپ و امثال هم استفاده می‌شود.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


218 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما