برنج دم سیاه چه برنجی است؟

برنج دم سیاه یکی از پر طرف دار ترین برنج ‌های ایرانی است که عطر و طعم خاص آن نشان از مرغوبیت و کیفیت بالای آن دارد. این برنج معمولا در استان‌ گیلان و شهر رشت که زمین هایشان از حاصل خیزی بیشتری برخوردار است و در شالیزارهای مرغوب کشت می شود. دلیل نام‌ گذاری برنج دم سیاه، رنگ ریشک یا دم شلتوک آن است که تقریبا سیاه رنگ می‌ باشد، درحالی که رنگ دانه‌ های این برنج سفید مایل به کرم است.
برنج دم سیاه از دسته برنج های کم محصول بوده که در زمان برداشت نسبت به برنج های هم ردیف خود مانند برنج طارم و برنج هاشمی محصول دهی کمتری در هر هکتار دارد، کشاورزان کمتری به کشت آن می پردازند و همچنین به دلیل سختی زیادی که در مراحل کشت آن وجود دارد قیمت آن در بازار برنج بالاتر است. البته به برنج دم سیاه، طارم دم سیاه نیز گفته می شود.


ویژگی های برنج دم سیاه

برنج دم سیاه دانه هایی با رنگ سفید مایل به کرم دارد که طول آن ها قبل از پخت تقریبا بین ۶ تا ۸ میلی متر است و بعد از پخت به ۱۲ میلی متر می رسد. همین موضوع نشان می دهد که این برنج قد بسیار کشیده و ظاهر دلچسبی پس از پخت می گیرد.
با انتقال بازدم خود به مقداری از برنج دم سیاه متوجه عطر بی نظیر این برنج ایرانی خواهید شد، از هنگام جوشاندن این برنج، عطر و بوی بی نظیر آن فضای خانه شما را پر خواهد کرد.
برنج دم سیاه با توجه به حجیم شدن و قد کشیدن پس از پخت موجب می شود که شما بتوانید در بیشتر مهمانی ها و مراسم های خود از آن استفاده کنید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.
در بین انواع برنج های ایرانی برنج های دم سیاه کیفیت پخت بهتری دارند و چربی بالای دانه های این برنج و بافت نرمش سبب می شود بعد از پخت بتوان دو یا سه وعده آن را گرم کرد و از آن استفاده نمود بدون اینکه سفت شود.

انواع برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از برنج های ایرانی مرغوب و با کیفیت است. انواع برنج دم سیاه در شهرهای آستانه اشرفیه، رشت، لاهیجان، فریدونکنار، مینودشت و …. کشت می‌شود. کشاورزان برای کاشت این محصول هزینه بالایی را اختصاص می‌ دهند. در ادامه با برخی از گونه های برنج دم سیاه بیشتر آشنا می شویم.

برنج دم سیاه فریدونکنار

برنج دم سیاه فریدونکنار یکی از برترین برنج های استان مازندران است که عطر و طعم و ظاهر بسیار خوبی دارد. این برنج ری زیادی می کند که برای استفاده در مجالس و میهمانی ها بسیار مناسب است.

برنج دم سیاه استخوانی

برنج دم سیاه استخوانی برنجی است که محکم بوده و به راحتی نمی شکند. برنج هایی که مرغوب نباشند شکننده هستند و شیارهای ظریفی بر روی خود دارند که هنگام پخت دچار شکستگی می شوند، اما برنج های استخوانی دچار این گونه شکست ها نمی شوند. دلیل نام گذاری این برنج رنگ مایل به کرم و استخوانی آن است.

برنج دم سیاه صدری


برنج دم سیاه صدری
از بهترین و مرغوب ترین ارقام کیفی برنج ایرانی است که در استان گیلان کشت می شود. این برنج بعد از پخت عطر و طعم بسیار بی نظیر و قد مناسبی دارد. به همین دلیل به برنج مجلسی معروف است که مخصوص مشتریان سخت پسند است.


برنج دم سیاه کشت دوم

برنج کشت دوم بهترین برنج ایرانیست که بعد از برداشت برنج کشت اول یعنی در مرداد ماه کاشت می شود. این نوع برنج در سطح جهان جزو برترین هاست و از آن به عنوان گران ترین برنج ایرانی یاد می شود.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340

.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


205 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما