کنستانتره دامی

16 شهریور 1402, 12:42

کنستانتره دامی

کنسانتره دامی  همان خوراک دام است که  طی فرمول خاص برای مصارف خاص ترکیب شده است که شامل دانه ها غلات ویتامین ها و پروبیوتیک هاست.کنسانتره تولید شده در شرکت مانا طب بیستون تحت نام  خوراک طلایی عرضه می شود.کنستانتره اصطلاح رایج در میان دام داران می باشد و منظور خوراک دام صنعتی تولید شده در کارخانه است.
همانطور که غذا برای ما انسان ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر غذاهایی که میخوریم مورد توجه قرار نگیرند باعث ایجاد ضعف و مریضی می شود، دام ها نیز همینطور هستند. چه دام ما گوسفند باشد چه گاو فرقی نمیکند. به غذای مورد استفاده غنی شده حیوانات اهلی کنسانتره دام میگوییم.

کنسانتره چیست؟

کنسانتره ها حاوی مواد غذایی پرانرژی هستند که عمدتاً برای افزایش چگالی انرژی به جیره اضافه می شوند. آنها غلات یا محصولات جانبی غلات ، ریشه و غده هستند ، غذاهای مایع مانند ملاس ، چربی و روغن

امروزه کاربرد کلمه کنسانتره در تغذیه دام و طیور، و سپس در صنایع غذایی استفاده می‌شود. معنی لغوی کنسانتره یعنی متراکم و به هر ماده ای که دارایی ترکیبات غنی و متراکم از یک یا چند نوع ماده باشد کنسانتره می‌گویند.
لاهیج دشت

انواع اصلی خوراک خوراک دام به شرح زیر طبقه بندی می شود:
(1) کنسانتره با ارزش انرژی بالا، از جمله چربی، غلات و محصولات جانبی آنها (جو، ذرت، جو دوسر، چاودار، گندم)، کنجاله های روغنی با پروتئین بالا یا کیک (سویا، کلزا). ، پنبه دانه، بادام زمینی [بادام زمینی]) و فرآورده های جانبی حاصل از فرآوری چغندر قند، نیشکر، حیوانات و ماهی، و….
(2) علف های زراعی، از جمله علف های مرتعی، یونجه، سیلاژ، محصولات ریشه، کاه، و استور (ساقه ذرت) .

در شیوه های کشاورزی آمریکای شمالی و شمال اروپا ، جو ، ذرت ، جو دوسر ، چاودار و سورگوم تقریباً به طور کامل به عنوان خوراک دام پرورش داده می شود ، اگرچه مقادیر کمی از آن برای مصرف انسان نیز پردازش می شود. این غلات به صورت کامل یا آسیاب شده، به صورت جداگانه یا مخلوط با وعده های غذایی روغنی با پروتئین بالا یا سایر محصولات جانبی، مواد معدنی و ویتامین ها تغذیه می شوند تا یک خوراک کامل برای گوسفند و گاو ها و طیور یا یک مکمل غذایی مناسب برای نشخوارکنندگان و اسب ها تشکیل شود. تولید غلات به دلیل شرایط دما یا رطوبت یا ترکیبی از هر دو فصلی است. تولید یک دوره کامل سال در طول فصل رشد محدود ضروری است.

دانه به رطوبت 14 درصد یا کمتر خشک می شود تا از جوانه زدن یا قالب گیری جلوگیری شود. سپس دانه در ظروف یا ساختمان هایی ذخیره می شود که حشرات و جوندگان نمی توانند آن را از بین ببرند. به طور کلی ذخیره سازی بیش از یک سال ذخیره غلات برای استفاده به عنوان خوراک مطلوب است، زیرا گاهی اوقات شکست محصول رخ می دهد.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


139 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما