خوراک آماده دام چیست؟

خوراک آماده دام، به مواد خوراکی اطلاق می‌شود که با هدف دام پروری، برای حیوانات اهلی مثل گاو، گوسفند و … تهیه شده است. این خوراک‌ها از دسته مواد غذایی توسعه یافته هستند. تولید خوراک آماده دام، در اواخر قرن ۱۹ با پیشرفت جوامع صنعتی، آغاز شد. این محصولات به صورت مدرن و دقیق، که با ترکیب مواد مغذی مختلف برای رشد و سلامت حیوانات تولید می‌شوند. این خوراک‌ها از مواد گیاهی مثل سویا، ذرت و … تولید می‌شود. زمانی که دام این ماده خوراکی را مصرف می‌کند، ظرفیت ژنتیکی آن به حداکثر خودش می‌رسد. این محصول به صورت خوراکی کامل و آماده در اختیار دام قرار می‌گیرد. این ماده خوراکی دارای پروتئین بسیار بالایی است.

خوراک آماده دام شیری

انواع خوراک آماده دام دارای مواد معدنی مثل انواع ویتامین‌ها، کلسیم ، فیبر، پروتئین و … هستند. این خوراک‌ها به راحتی قابل هضم هستند و از هر گونه احساس نفخ و انگل در بدن دام جلوگیری می‌کند. استفاده از این محصول باعث افزایش چربی شیر می‌شود و از ارزش‌های غذایی و اقتصادی زیادی برخوردار است. این خوارک‌ها از موادی مانند آرد ذرت، غلات، کنجاله سویا  و … تولید می‌شود.
این محصول را می‌توان برای طولانی مدت نگهداری کرد، بدون آنکه  ارزش‌های غذایی و کیفیت آن کاهش یابد. قرار دادن این خوراک‌ها در جیره غذایی حیوان، باعث رشد و بهبود پرورش آن خواهد شد. پروتئین مورد نیاز در جیره غذایی هر دام حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد  از کل جیره غذایی خواهد بود. مصرف بیش از اندازه خوراک‌های آماده باعث کاهش چربی شیر دام می‌شود اما مصرف به اندازه این محصولات، میزان شیر و کیفیت شیر دام را افزایش می‌دهد.

ویژگی های انواع خوراک آماده دام

دام‌ها یکی از منابع عالی برای سرمایه گذاری در کشور هستند. به همین دلیل خوراک دام از اهمیت زیادی برخوردار است. خوراک دام باید به صورتی باشد که حاوی مواد لازم برای وزن گیری و برطرف کردن  تمامی احتیاجات دام را در بر داشته باشد. انواع خوراک آماده دام در بازار در شکل و ترکیبات مختلفی وجود دارد، اما این خوراک‌ها باید دارای استاندارد‌ها و ویژگی لازم باشد. در ادامه ویژگی‌های این خوراک‌ها را بررسی خواهیم کرد:
  • این خوراک‌های آماده باید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
  • باید تمامی احتیاجات مورد نیاز دام را برآورده کند.
  • این خوراک‌ها همیشه باید در دسترس باشند، گاهی دام به خوردن یک غذا عادت می‌کند اما موقع تهیه مجدد، کمیاب می‌شود.
  • خوش طعم و خوش خوراک بودن از ویژگی‌های دیگر این خوراک‌ها است.
  • انواع خوراک آماده دام باید به افزایش وزن دام کمک کنند.
  • این خوراک‌ها باید از مبتلا شدن دام به بیماری گوارشی و اختلالات متابولیکی جلوگیری کند.
  • خوارک‌های آماده باید به راحتی قابل هضم باشد.

میزان مصرف خوراک آماده دام

میزان تغذیه دام به نوع دام، نژاد، شرایط آب و هوایی، محل زندگی آن بستگی دارد. اما نکته‌ای که مهم است این است که دام پرور، ارزیابی دقیقی از کیفیت و میزان خوراک دام داشته باشد. رعایت این موارد باعث می‌شود وزن گیری و تامین احتیاجات دام به خوبی انجام شود. زمانی که این خوراک‌ها، مهم‌ترین نیازهای بدن دام زنده را تامین کند، به معنای میزان مصرف درست آن است. تغذیه دام‌ سبک نسبت به دام‌های سنگین بسیار راحت‌تر است. این جیره باید به صورتی باشد که تمامی  نیازهای روزانه حیوان را برطرف کند.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


167 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما