ذرت در جیره دام و طیور

25 خرداد 1402, 11:25

ذرت در جیره دام و طیور
ذرت در جیره دام و طیور نقش بسیار اساسی را ایفا می کند. ذرت یکی از مهم ترین محصولاتی است که از آن برای تغذیه دام و طیور استفاده می شود. این محصول منبع انرژی برای دام است به همین دلیل از محبوبیت بالایی در میان دامداران برخوردار است. در این بخش از مقاله می خواهیم در مورد اهمیت ذرت در جیره دام و طیور، خواص آن صحبت کنیم.

اهمیت ذرت در جیره دام و طیور

ذرت به عنوان تغذیه دام دارای اهمیت بسیار زیادی است. با گشت در بازار می توان انواع محصولات غذایی مختلف برای دام را پیدا کرد اما ذرت یکی از بهترین محصولات دامی است که با قیمت مناسب در بازار عرضه می شود. این نوع محصول را می توان یکی از پرانرژی ترین تغذیه های دامی دانست.
ذرت دارای پروتئین، کلسیم و ویتامین های مختلف است. اما در کنار این محصول پیشنهاد می شود از مکمل های پروتئینی نیز استفاده شود. این محصول را می توان به صورت کنسانتره نیز مورد استفاده قرار داد. اما به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد آن باعث ایجاد آسیب به دام می شود. در نتیجه کیفیت فراورده های گوشتی نیز کاهش می یابد.
ذرت نسبت به انواع دیگر محصولات مورد استفاده برای دام، میزان پروتئین کمتری دارد. در حالت کلی باید گفت محصولاتی که انرژی بالایی دارند، پروتئین کمتری را در خود جای داده اند. ذرت سرشار از کربوهیدرات ها، مواد قندی و نشاسته هایی است که منبع تامین انرژی ذرت هستند.
میزان مصرف ذرت به عنوان تغذیه دام و طیور با توجه به نوع حیوان و جیره بندی غذایی او متفاوت است. این محصول بسیار خوش خوراک است و قابلیت هضم بالایی دارد. اما برای جذب و هضم این محصول، بهتر است از نوع آسیاب شده آن، استفاده کنید. استفاده از مکمل های پروتئینی را همراه با ذرت فراموش نکنید.

ارزش غذایی ذرت در جیره دام و طیور

ذرت دارای ارزش غذایی فوق العاده بالایی است. این محصول دارای مواد اساسی برای بدن دام و طیور است که باعث افزایش کیفیت دام می شود. ذرت دارای مقادیر زیادی از پروتئین، نشاسته، خاکستر، کلسیم، فسفر، منیزیم وپتاسیم است که هر یک از آن ها دارای فواید بی شماری هستند.

مزایای استفاده از ذرت‌در جیره‌دام و طیور

ذرت به عنوان یک محصول تولید شده به عنوان تغذیه دام، مزایا و فواید بسیاری به همراه دارد. ذرت محصولی است که نسبت به انواع محصولات دیگر مانند جو و گندم، دارای چربی بیشتری است. اما میزان پروتئین، کلسیم و مواد معدنی کمتری دارد. از دیگر ویژگی های ذرت به عنوان محصولی برای تغذیه می توان به این مورد اشاره کرد که نسبت به انواع محصولات دیگر مانند گندم و جو، با سرعت کمتری در شکمبه تجزیه می شود.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


197 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما