خوراک آماده دام و طیور

23 شهریور 1402, 12:46

خوراک آماده دام و طیور شامل جیره های غذایی مختلفی می باشد که هدف اصلی این خوراک تقویت کردن دام و طیور و چاق کردن اصولی آن ها است. این ترکیب غذایی را باید طبق آخرین استانداردها و فاکتورهای غذایی تهیه کرد تا یک مکمل مغزی برای دام و طیور باشد. بخش عمده‌ای از این ترکیب را معمولاً از مواد خوراکی گیاهی و منابع حیوانی تهیه می کنند. البته که مواد معدنی و افزودنی های مجاز نیز نباید فراموش شود.
همانطور که گفتیم خوراک یا دان طیور باعث می‌شود تا مراحل رشد حیوان و پرندگان به درستی طی شود و آن ها آماده برای کشتار شوند. برخی از پرورش دهندگان تصور می کنند که غذا دادن بیشتر از حد استاندارد باعث موفق شدن آن ها می گردد.
خوراک اماده دام

انواع خوراک آماده دام و طیور

انواع خوراک آماده دام و طیور در زیر برایتان آورده شده اند.

1. کنسانتره ها

موادی که در دسته کنسانتره طیور قرار می ‌گیرند دارای ارزش غذایی و انرژی بسیار بالایی هستند. تمامی غلات مانند ذرت، جو و گندم جزو کنسانتره ها محسوب می گردند. این مواد را به صورت آسیاب شده جداگانه و یا با مخلوطی از وعده های غذایی روغنی و یا پروتئینی به صورت یک خوراک آماده دام و طیور به حیوانات می‌دهند.
از طرف دیگر دانه‌های گیاهی که دارای یک روغن طبیعی هستند برای مصارف غذایی انسان تولید می گردند. دانه ‌هایی مانند سویا، بادام زمینی، پنبه دانه، نارگیل، تخمه آفتابگردان و … پس از انجام فرایند هایی بر روی آن ها و حذف کردن روغن این مواد بقایایی از آن ها به جا می ماند. که ممکن است دارای ۱ الی ۵ درصد چربی و ۲۰ الی ۵۰ درصد پروتئین باشند که این مواد را به عنوان خوراک آماده دام و طیور آماده می کنند.

2. فرآورده های فرعی

چغندر قند را طی فرآیند هایی به محصولات شیرین برای استفاده انسان ها تبدیل می کنند. که البته از این صنعت تفاله هایی در کارخانه های قند ایجاد می شود که این مواد خوش طعم و باکیفیت دارای کربوهیدرات می باشند و بسیار مناسب برای مصرف دام و طیور در زمان رشد هستند.

3. فرآورده ‌های جانبی

درصد عظیمی از خوراک آماده دام و طیور را بقایای غلاتی که برای مصرف انسان تولید می گردد در بر می‌گیرد. سبوس برنج و پوسته آن، کنجاله گلوتن ذرت و ضایعات جانبی از تولید نشاسته محصولاتی هستند که برای خوراک حیوانات بسیار مناسب هستند. علف های زراعی، یونجه، سیلاژ، محصولات ریشه های کاه و ساقه ذرت نیز از دیگر مواردی هستند که جزو خوراکی های آماده برای دام و طیور محسوب می گردند.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


156 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما