استفاده از انواع کنسانتره دام و طیور درجه یک نظیر کنسانتره های شیری، پرواری، گوشتی و تخمگذار یک امر الزامی به منظور تامین نیازهای غذایی دام و طیور است.
کنسانتره خوراکی است که از ترکیب چند ماده غذایی با درصد های مشخص بدست می آید. این خوراک به منظور تامین نیاز های دام و طیور ترکیب می شوند و در تولید آن تلاش می گردد همه مواد مغذی در آن لحاظ شده و سلامت، رشد و تولید در آن مد نظر قرار گیرد.

کنسانتره دامی

این نوع خوراک معمولا به صورت پلت با اندازه های گوناگون و گاهی به شکل مش یا آردی تولید می شود ودر بردارنده منابع تامین نیازهای ویتامینی، معدنی و بخشی از مواد مغذی دیگر است که در ترکیب با علوفه و سیلو مصرف می شود.

انواع کنسانتره و مزایای آن

برخی دامداران تمایل دارند کنسانتره به صورت آسیاب شده باشد تا اختلاط آن با علوفه راحت تر انجام گیرد ولی پلت کردن مزایایی دارد که از جمله آنها عبارتنداز اینکه اولا مواد اولیه در دمای ۷۰-۸۰ درجه سانتیگراد توسط بخار آب می پزند و هضم آنها تسهیل می گردد. ثانیا قرار گرفتن مواد اولیه در تحت حرارت و فشار سبب نابودی میکروب ها و تخم انگلها می گردد. ثالثا حبه کردن و دانه بندی مناسب نهاده ها از ریخت و پاش و اتلاف آنها جلوگیری نموده و موجب توزیع یکسان ریز مغذی ها در خوراک می شود.
کنسانتره دامی چیست

نکات استفاده از کنسانتره گاوی

  1. بهتر است کنسانتره پلت شده بدون تغییر در شکل ظاهر آن، از قبیل خیساندن در آب یا مخلوط کردن موادی غیر از آنچه در جیره پیشنهادی آمده است، به مصرف دام برسد، در غیر این صورت از خواص آن کاسته خواهد شد.
  2. تغذیه دام با کنسانتره باید تدریجی بوده و کسری از کل مقدار پیشنهادی در جیره منظور گردیده و طی یک هفته به حد نصاب پیشنهاد شده برسد.
  3. در صورت امکان، همراه هر وعده کنسانتره دامی ۲۵۰ گرم کاه گندم در اختیار حیوان قرار داده شود، ولی در مورد گله های شیرده، یونجه مصرفی روزانه به طور آزاد در دسترس حیوان قرار گیرد.
  4. کنسانتره دامی برای گاوهای شیرده در سه یا چهار وعده در روز داده شود و از کاستن وعده های آن مخصوصا برای گاوهای پر تولید اجتناب شود.
  5. کنسانتره دامی برای گاوهای جوانتر از پنج ماه مناسب نیست و بهتر است برای آنها از استارتر گوساله ها استفاده شود.
  6. اصولا گاوی که تولید روزانه شیر آن از هفت درصد وزن بدنش بیشتر باشد، پر تولید محسوب می گردد ولی چون محاسبه این مقدار و ارزیابی گله بر اساس آن، برای همه دامداران مقدور نیست، در جیره های پیشنهادی، تولید روزانه شیر،ملاک مصرف کنسانتره قرار می گیرد؛ به عنوان مثال گاوی که روزانه بیشتر از ۲۰ کیلوگرم شیر تولید می کند، گاو پر تولید در نظر گرفته می شود.
شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


121 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما