انواع و شکل کنسانتره دامی

معمولا خوراک گاوها به صورت پلت با قطر هشت میلی متر تهیه می شود ولی خوراک گوساله ها قطر کمتری در حدود ۳-۴ میلیمتر دارد. معمولی ترین کنسانتره های گاوی عبارتنداز : استارتر گوساله ها، کنسانتره گاوهای پرواری، شیری، بومی، پر شیر و ممتاز. برای اسب، گوسفند و بز نیز بسته به هدف پرورش و سن حیوان، کنسانتره های متنوعی تولید می گردد.

کنسانتره طیور

کنسانتره طیور، نوعی دان آسیاب شده است که بخشی از جیره نهایی را شامل می شود و علاوه بر داشتن مقادیر قابل توجه ای انرژی و پروتئین، منبع عمده تامین نیازهای ویتامینی، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و احتمالا انواع آنزیمها و مواد افزودنی دیگر است. به بیان دیگر، مرغدار با بکار گیری کنسانتره و با در دست داشتن جیره پیشنهادی کارخانه تولید کننده کنسانتره، آن را با چند نهاده پر مصرف نظیر ذرت، کنجاله سویا، و گندم و گاهی با صدف، روغن و نمک مخلوط نموده و بدون نیاز به افزودن موادی مانند متیونین، لیزین، دی کلسیم فسفات، مکمل معدنی – ویتامینی، مولتی آنزیم و سایر افزودنی ها، براحتی اقدام به تهیه جیره نهایی می نماید.
گاهی بعضی از کارخانجات خوراک دام و طیور،کنسانتره ای برای طیور تولید می نمایند که نمک و داروی ضد کوکسیدیوز ندارد و در راهنمای استفاده از آن قید می کنند که نمک با توجه به درجه شوری آب منطقه و داروی ضد کوکسیدیوز با نظر دامپزشک فارم، به جیره اضافه شود.

انواع کنسانتره طیور

کنسانتره طیور انواع مختلفی دارد که بر حسب نوع طیور هدف، اعم از گوشتی، تخمگذار و مادر، سن و مرحله پرورش طیور و درصد استفاده از محصول در جیره نهایی متفاوت است. مثلا کنسانتره ۵% جوجه های گوشتی که در مرحله استارتر بکار می رود، محصولی است که در سه هفته اول دوره پرورش جوجه های گوشتی به مقدار ۵ درصد جیره یا ۵۰ کیلوگرم در هر تن جیره نهایی استفاده می گردد. به عنوان مثال کنسانتره ۵ درصد جوجه های گوشتی که ترکیبات آن عبارتنداز: ذرت، کنجاله سویا، پودر ماهی، دی کلسیم فسفات، کربنات کلسیم، دی، ال- متیونین، ال – لیزین، هیدرو کلراید، مکمل معدنی – ویتامینی، مولتی آنزیم، فیتاز و آنتی اکسیدان، دارای آنالیز شیمیایی به این شرح می باشد: انرژی متابولیسمی برای طیور ۱۵۳۰ کیلو کالری در کیلو گرم، پروتئین خام ۲۶ درصد، متیونین ۳ درصد، لیزین ۲٫۱ درصد، کلسیم ۶٫۲ درصد و فسفر قابل جذب ۳٫۹ درصد.

کنسانتره یا دان آماده

با توجه به اینکه دوره پرورش و تولید مرغان تخمگذار و طیور والد طولانی است و نیازمندی های آنان در مراحل مختلف پرورش و تولید متفاوت می باشد و گاهی بسته به وضعیت گله، نوع مدیریت و عوامل بهداشتی و تغذیه ای، باید جیره خاصی را برای گله تدارک دید، استفاده از دان آماده برای مرغان تخمگذار و طیور والد و اجداد چندان رایج نیست و در این فارمها، استفاده از کنسانتره برای تهیه جیره نهایی رواج دارد. مثلا آنالیز شیمیایی نوعی کنسانتره ۵ درصد مرغ تخمگذار بدین شرح می باشد: انرژی قابل متابولیسم Kcal/Kg 1330 ، پروتئین خام ۲۵ %، فیبر خام ۳٫۱ % ، متیونین ۳٫۱۵ % ، لیزین ۲٫۰۷ % ، کلسیم ۷٫۱ % و فسفر قابل جذب ۵٫۲۸ % . جیره های پیشنهادی مراحل مختلف رشد و تولید و آنالیز شیمیایی آنها در جدول های آتی آمده است.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


148 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما