برنج تازه چیست ؟

25 فروردین 1403, 10:09

برنج تازه چیست ؟

برنج تازه به برنج هایی گفته می شود که در برداشت سال جدید زارعی بعد از مراحل طی شده در شالیکوبی برنج تازه را فراوری و در بسته بندی ها گوناگون روانه بازار می کنند.
دانه های برنج تازه در ابتدا دارای مقدار آب و رطوبت است و به مرور زمان با خشک شدن دانه و انبار کردن آن این آب و رطوبت از بین می رود.

فصل برنج تازه چه زمانی است ؟

فصل برنج تازه در یک تایم و یا زمان مشخصی نیست بلکه فصل برنج تازه بستگی به گونه برنج دارد اگر برنج تازه مربوط به کشت های اول باشد زمان کاشت از فروردین ماه آغاز و در پایان ماه تیر ( برنج های زودرس مانند طارم، هاشمی) و در پایان ماه شهریور برنج های پرمحصول و دیررس اعم از ( برنج فجر، برنج شیرودی، ندا ) برداشت انجام می شود و بعد از مدتی کوتاهی با طی کردن مراحل شالیکوبی روانه بازار می شود.

و اگر برنج تازه مربوط به کشت های دوم باشد، کشت آن از مرداد ماه آغاز شده و در پایان آبان ماه برداشت آن انجام می شود و بعد طی کردن مراحل شالیکوبی روانه بازار می شود.
لازم به ذکر است کشت دوم فقط در استان مازندران کشت می شود و شهرستان های بابلسر و فریدونکنار بیشترین سطح کشت از برنج کشت دوم را دارا هستند.

برنج تازه چقدر باید بماند ؟

البته باید در نظر داشت برنج تازه را باید تا سه ماه بعد از برداشت به آن تازه گفت!!! بطور معمول بعد از گذشت سه ماه برنج رطوبت خود را از دست داده و به نوعی خشک تر می شود و هرچه زمان میگذرد کهنه تر می شود و بعد از گذشت یک سال به آن برنج کهنه گفته می شود.
برنج تازه مختص به یه گونه خاصی نیست و می تواند از همه ی گونه ها در جهان هستی باشد و فرقی ندارد بطور مثال برنج طارم باشد یا برنج هاشمی !!!


برنج هاشمی درجه یک گیلان. با توجه به قرار گرفتن شرکت لاهیج دشت به مرکز برنج و بادام ایران آستانه اشرفیه بهترین نوع برنج هاشمی و جمشیدی جهت مصارف خانگی و رستوران ها و هتل ها در دسترس می باشد.





.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


24 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما