در تغذیه دام ها باید به این نکته توجه شود که مصرف علوفه در دام به علت تحریک ترشح بزاق و نشخوار ضروری است. بزاق حاوی مقادیر بالای بی­کربنات سدیم بوده و موجب خنثی سازی PH دستگاه گوارش و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می­ شود.

کیفیت و اندازه علوفه مصرفی نیز در میزان تحریک ترشح بزاق و عملکرد مناسب دستگاه گوارش موثر هستند. بخش علوفه خوراک گوسفند اغلب شامل کاه، یونجه و ذرت سیلوشده است. در طول پرورش گوسفند دسترسی آزاد به آب تمیز و تازه بسیار مهم است. در صورت مصرف مقادیر بالای کنسانتره در جیره گوسفند بهتر است به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم خوراک ۱.۵ کیلوگرم جوش شیرین به خوراک آنها اضافه شود.
    
جوش شیرین می­ تواند با خاصیت قلیایی خود موجب خنثی سازی PH دستگاه گوارش در دام­ ها شود. افزودن مواد خوراکی مانند موننسین نیز در دام ها می­ تواند به کاهش اسیدوز در دام­ها کمک کند. استفاده از علوفه خوشخوراک مانند یونجه و شبدر می­ تواند تمایل دام به مصرف علوفه را افزایش دهد.

اسیدوز در گوسفندان در اغلب  موارد در اثر مصرف بالای کنسانتره ایجاد می­ شود. گوسفندان مبتلا بی حال بوده و در ناحیه شکم درد احساس می­ کنند. در برخی از موارد اسیدوز حاد می­ تواند سلامت دام ها و حیات آن­ها را به خطر بیاندازد. برای جلوگیری از بروز این بیماری بایستی میزان مصرف کنسانتره تحت کنترل باشد. همچنین می­ توان با مصرف جوش­ شیرین و ترکیبات قلیایی دیگر که حاوی کربنات منیزیم یا اکسید منیزیم باشد، میزان بروز بیماری اسیدوز در گوسفند را کاهش داد.
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


79 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما