منابع خوراک دام و طیور یکی از سوالات اصلی کارشناسان پرورش در فارم های پرورشی هستند. با توجه به اینکه هزینه های خوراک از اصلی ترین هزینه های جاری فارم ها میباشد، اطلاع از منابع خوراک دام و طیور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین منابع خوراک دام و طیور میپردازیم.

منابع خوراک های دام و طیور

خوراک های مورد استفاده در تغذیه دام و طیور بخش اصلی هزینه های پرورش را به خود اختصاص می دهند. انتخاب خوراک با کیفیت و اقتصادی که قادر به تامین نیازهای دام و طیور است از جمله عوامل اصلی بازدهی مناسب و سلامت تولید است.


معرفی منابع تغذیه ای دام و طیور

منابع خوراکی انرژی

کربوهیدرات ها:

 غلات: از خانواده گرامینه ها بوده که شامل ذرت، گندم ، جو، یولاف، برنج، چاودار و سورگوم می باشند که به عنوان منابع خوراک دام و طیور استفاده می شوند.
نشاسته ذخیره غذایی اصلی غلات می باشد. غلات از نظر اسید های آمینه به ویژه لایزین فقیر، از نظر کلسیم فوق العاده فقیر و از نظر فسفر متوسط هستند.
ذرت: ذرت از پر مصرف ترین دانه های غذایی انرژی زا در مصارف دام و طیور می باشد، چرا که دارای انرژی بیشتر از جو و گندم می باشد و بسیار زود هضم می باشد و از نظر اقتصادی بسیار ارزان است.
هم چنین ذرت برای مرغ ها بسیار خوش خوراک می باشد، اما به دلیل کمبود فیبر ،پروتئین، کلسیم و فسفر در ذرت ،اصولا از ترکیب منابع پروتئینه حاوی این مواد غذایی با ذرت در تغذیه استفاده می شود تا به نوعی کمبود این مواد جبران گردد.
انواع ذرت سفید، زرد، بنفش، نوک تیز و دندان اسبی وجود دارد که ذرت زرد برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.
جو: جو یکی از غلات بسیار پر انرژی می باشد که دارای پروتئینی در حد متوسط است. در مصرف جو محدودیت هایی وجود دارد که به خاطر برخی آنزیم های موجود در آن است که باید در مصرف زیاد جو برای رفع این گونه مشکلات از آنزیم بتا گلوکاناز استفاده کنیم تا در جیره با مشکل روبرو نشویم.
از ترکیباتی که در این ماده غذایی انرژی زا وجود دارد می توان به فسفر ،کلسیم ،چربی، مواد معدنی، ماده سلولزی، ماده ازته و ماده خشک اشاره کرد که هر یک با درصد های مختلف در جو وجود دارد و تاثیرات بسیار خوبی در رشد می گذارد.
مواد ازته در جو بسیار کم بوده و به همین دلیل از ترکیب جو و ذرت با یکدیگر استفاده می شود تا به نوعی کمبود این مواد جبران گردد.
گندم: گندم از گران ترین غلات منبع انرژی محسوب می شود که به علت برخورداری از بالاترین درصد انرژی، برای دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. گندم های سخت تر دارای انرژی بیشتری هستند و معمولا ارزش غذایی گندم را به وسیله سختی و یا نرمی گندم می سنجند.
گندم دارای پروتئین بیشتری نسبت به ذرت می باشد و از لحاظ پروتئین از ذرت غنی تر است. با ترکیب نمودن گندم و ذرت، پرورش دهندگان به بهترین خوراک انرژی زا دست می یابند که از بهترین فرمول غذایی برخوردار می باشند.
ترکیب شیمیایی گندم همانند ماده ی انرژی زای قبلی یعنی جو می باشد که تمامی آن ها در این ماده به مقدار مختلف یافت می شود. اصولا از گندم های غیر قابل تبدیل به آرد و پسماندهای غیر قابل مصرف سیلوها برای تغذیه دام و طیور استفاده می شود که دارای همان خاصیت می باشد.
برنج: دارای پوسته ای به نام شلتوک است که بعد از جداسازی آن برنج قهوه ای به دست می آید که حاوی سبوس است و با جداسازی سبوس، مغز سفید دانه به دست می آید.

شرکت لاهیج دشت گیلان
01342930
09118357340
.

جهت سفارش و یا مشاوره خرید با شماره 42930-013 تماس حاصل فرمائید


146 بازدید


دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

دوکوب پوست بادام زمینی

دوکوب پوست بادام زمینی

ادامه مطلب ...

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

عرضه کننده مستقیم انواع سبوس برنج ، کنجاله زیتون و پوسته بادام زمینی

ادامه مطلب ...

افزایش قیمت سبوس گندم

افزایش قیمت سبوس گندم

ادامه مطلب ...

[aviable=main]

تماس با ما

دفتر مرکزی : 42930-013 (30 خط)
دفتر مرکزی : 20-42217118-013
مسئول فروش : 09118357340
مسئول فروش : 09116103786

info@lahijdasht.com

کد پستی :4413936504

گیلان،آستانه اشرفیه( لاهیجان) ، کیلومتر ۱۰ جاده کیاشهر، شهرک صنعتی پرکاپشت (شرکت لاهیج دشت )


مکان نمای شرکت لاهیج دشت ، روی عکس کلیک نمائید


  • درخـواسـت تـماس با شـما